ناوگان حمل و نقل عمومی تهران برقی می شود

مدیریت شهری دوره ششم با انعقاد قراردادهایی برای ناوگان همگانی پایتخت برنامه ریزی کرده است

به گزارش همشهری- شهرنگار: مدیریت شهری در این دوره توجه ویژه ای به ناوگان حمل و نقل پاک دارد چراکه ذرات آلاینده آسمان تهران را تسخیر کرده اند و اجازه تنفس به پایتخت نشینان نمی دهند. داشتن آسمان آبی مطالبه بحق شهروندان است و علاوه بر اقداماتی چون انجام منظم و بموقع معاینه فنی خودروها توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و…. شهرداری تهران تصمیم دارد ناوگان حمل و نقل برقی را وارد مدار خدمت رسانی کند.

اتوبوس های برقی

امیدواریم تا سال آینده با ورود هزار دستگاه اتوبوس برقی قدم مهمی برای تبدیل ناوگان حمل و نقل عمومی از سوخت دیزلی به برقی برداریم و این وعده ای است که برای حرکت به سوی برقی شدن تهران داده شده است.

خودروهای برقی

علاوه بر حمل و نقل همگانی انبوه بر مدیریت شهری به ناوگان تاکسیرانی هم توجه داشته است و ۸۸ دستگاه خودروی برقی توسط دولت به ناوگان تاکسیرانی تهران تحویل داده شده است.

هدفگذاری ۷۰ درصدی

۳۴ درصد تردد با حمل و نقل عمومی و ۶۶ درصد هم با خودروهای شخصی و تاکسی انجام میشود. بنابر این سهم ۷۰ درصدی حمل و نقل عمومی با اولویت خودروهای برقی در این دوره مدیریت شهری هدفگذاری شده است.

موتورهای اشتراکی

شهرداری تهران از طریق مشارکت با سرمایه گذار بخش خصوصی مقدمات اجرای طرح موتورهای برقی اشتراکی را آغاز کرده است؛ موتورهایی که آلایندگی ندارند و با سرعت مطمئنه در شهر حرکت می کنند.

برقی سازی موتورهای کار

طبق تفاهمنامه شهرداری تهران با وزارت صمت، قرار است ۴۰۰ هزار موتور سیکلت برقی شود چرا که موتورها سهم ۱۳ درصدی در آلودگی هوا دارند ۵۰ هزار دستگاه موتورهای کار در مرحله اول برقی سازی میشوند.

ایستگاه شارژ برقی

جایگاه شارژ خودروی برقی با ۱۵ ایستگاه در سطح شهر بهره برداری شد. یک دستگاه خودروی برقی در مدت ۵۰ دقیقه شارژ می شود.