در آخرین هفته از فروردین ماه 1401، اتوبوس برقی زیما به مردم شریف تبریز خدمت‌رسانی می‌کند. از این رو، و در مراسمی که در تاریخ 27 فروردین ماه و با حضور شهردار محترم تبریز جناب آقای دکتر هوشیار، اعضای محترم شورای اسلامی شهر تبریز، مدیرعامل محترم اتوبوسرانی تبریز جناب آقای دکتر اسماعیلی و مدیرعامل محترم شرکت شتاب جناب آقای مهندس مرادی و دیگر مسئولین به منظور رونمایی از این اتوبوس برقی در شهر تبریز برگزار گردید، مسئولین شهر تبریز از اتوبوس زیما بازدید نموده و مسیر میدان ساعت به سمت پایانه امین (محققی) و بالعکس را با این اتوبوس برقی پیمودند.
در این رویداد که با بازدید از نمایندگی خدمات پس از فروش شرکت عقاب افشان در شهر تبریز آغاز شد، مهندس مرادی با اشاره به اهمیت خدمات پس از فروش اتوبوس برقی بیان کرد: نمایندگی شرکت عقاب افشان در تبریز (امنیت پرست) امور مربوط به خدمات پس از فروش اتوبوس برقی را در شهر تبریز بر عهده خواهد داشت. همچنین دکتر اسماعیلی، مدیرعامل محترم اتوبوسرانی تبریز، ضمن ابراز خورسندی از حضور اتوبوس برقی شرکت شتاب در شهر تبریز، همکاری خوب و سازنده‌ای بین شهرداری تبریز، شرکت شتاب و این نمایندگی خدمات پس از فروش را آرزو کردند.
در ادامه مراسم افتتاحیه که در محل ساختمان شهرداری تبریز برگزار شد، مسئولین شهر تبریز پس از انجام مراسم آغازین، سوار بر اتوبوس زیما شده و حرکت این اتوبوس در مسیر میدان ساعت به سمت پایانه امین (محققی) و بالعکس را تجربه کردند.
در این مراسم، مهندس مرادی در جمع مسئولان شهر تبریز با اشاره به اهمیت حمل و نقل برقی خاطر نشان کرد: وابستگی در زمینه تجهیزات حمل و نقل برقی بسیار کمتر از موتورهای درونسوز می‌باشد و این یکی از مزایایی است که مسئولین کشور باید به آن توجه کنند. در اکثر کشورها استفاده از خودروهای برقی از حمل و نقل عمومی آغاز گردیده است و بسیاری از دولت‌ها برای استفاده شهروندان از خودروهای برقی به آنها وام های بلاعوض پرداخت می‌کنند. در ادامه، وی با اشاره به درصد داخلی سازی بالای این محصول افزود: به زودی درصد داخلی سازی این محصول صد در صد خواهد بود.
لازم به ذکر است که این اتوبوس تاکنون در شهرهای مشهد، اصفهان و تهران مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفته است و شهر تبریز خود را به عنوان چهارمین مقصد این اتوبوس برقی معرفی کرده است.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn